آخوندی سکوت خود را شکست؛

پرده برداری وزیر راه از جریان سازی دو رسانه خاص در مورد خبر جعلی «واگذاری اداره ی چابهار به هند»

شهریور ۲۲, ۱۳۹۷ ساعت: ۰۴:۲۳ ق.ظ 744 بازدید بدون نظر
وزیر راه و ترابری به جوسازی های اخیر در مورد واگذاری اداره ی چابهار به هندی ها پرده برداشت.
 آخوندی سکوت خود را شکست؛

پرده برداری وزیر راه از جریان سازی دو رسانه خاص در مورد خبر جعلی «واگذاری اداره ی چابهار به هند»

وزیر راه و ترابری به جوسازی های اخیر در مورد واگذاری اداره ی چابهار به هندی ها پرده برداشت.

عباس آخوندی در کانال تلگرامی خود نوشت: از قدیم گفته می‌شد که باید به انقلابی‌های دو آتشه شک کرد. این حدیث رسانه‌های انقلابی دوآتشه‌ی ماست که در کنار ترامپ و دوش به دوش او بر علیه دولت خبرسازی می‌کنند. روز یکشنبه صبح که از منزل بیرون آمدم پیامکی از خبرنگار تسنیم دریافت کردم مبنی بر اینکه «آخوندی: اداره بندر چابهار به هند واگذار می‌شود، انسان وطن دوست از شنیدن این اخبار بمیرد مرگ بر او رواست». در این باره در ادامه توضیح خواهم داد. فهمیدم که اتاق جنگی در ضدرسانه شکل‌گرفته و طرحی را در دست اجرا دارند و قراراست آتش‌بارهای آنها بر علیه من بکار افتد. صبح اول وقت دفتر معاون اول رییس جمهور جلسه داشتم. رفتم و مشغول کار شدم و موضوع را فراموش کردم. ظهر متوجه شدم که خبرگزاری تسنیم موضوع را تیتر کرده و بقیه ضدرسانه‌های زنجیره‌ای همسوی حضرات نیز به موضوع پرداخته‌اند و جنجال رسانه‌ای بزرگی به‌پا کرده‌اند که چه نشسته‌اید گوشه‌ای از ایران را به اجنبی‌ها دادند. در برابر عده‌ای نیز با مراجعه به اصل خبر در هندوستان تحریفی که در خبر صورت گرفته‌بود را روکردند و تسنیم بدون عذرخواهی و اعلام تصحیح خبر، تیتر را تصحیح کرد. با خود گفتم که نباید درگیر این جریان شوم‌. یک تله است و باید از کنار آن رد شوم. روز دوشنبه دیدم که خبرگزاری فارس به نقل از آقای دکتر رضایی رییس کمیسیون عمران مجلس اعلام کرده‌است که «طرح استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با ۴۰ امضا به کمیسیون عمران مجلس تقدیم شد. از محورهای مهم این طرح می‌توان به بحث عدم تولید مسکن و همچنین ناتوانی در اتمام پروژه‌های عمرانی اشاره کرد. کمیسیون قاعدتا در اولین فرصت پس از تعطیلات مجلس،‌ طرح استیضاح آخوندی را بررسی می‌کند». 

 همانند خبر قبلی، این خبر نیز در رسانه‌های زنجیره‌ای حضرات گسترش پیدا کرد. تعجب کردم که چگونه من از این موضوع خبر ندارم. قاعدتا اگر چنین چیزی صحت داشته باشد باید روز چهارشنبه هفته‌ی قبل به هیات رییسه تسلیم شده باشد و همان روز باید هیات رییسه به کمیسیون ارجاع داده باشد. معاون پارلمانی من که روز چهارشنبه در مجلس بود پس چرا او مطلع نشده‌است؟ از وی موضوع را سؤال کردم گفت: نه، چنین چیزی صحت ندارد. گفتم در هر صورت با آقای رضایی تماس بگیر و موضوع را از ایشان جویا بشو. ایشان با آقای رضایی تماس گرفت. ایشان تکذیب کرده‌بود و گفته‌بود که من در ۸ روز گذشته با هیچ خبرگزاری‌ای تماس نداشته‌ام. معاون من با دبیر کمیسیون تماس می‌گیرد ایشان هم می‌گوید چنین طرحی به کمیسیون واصل نشده‌است. از هیات رئیسه نیز جویا می‌شود آنها نیز دریافت چنین طرحی و ارجاع آن به کمیسیون را تکذیب می‌کنند. موضوع برای من جالب شد. با سخنگوی هیات رییسه مجلس شخصا تماس گرفتم، ایشان نیز تکذیب کرد و گفت چنین طرحی را دریافت نکرده‌ایم که ارجاع بدهیم.

همان دیروز خبرگزاری فارس برای رضای خدا و در جهت ایجاد فضای امید در کشور خبر دیگری را نیز انتشار داد با این تیتر «مهندسان از رویکرد وزارت راه و شهرسازی به جد گلایه‌مندند/آخوندی نظام ساخت و ساز را در کشور نابود می‌کند». در این باره طی یک یادداشت مستقل توضیح خواهم داد.

و اما در باره‌ی خبر اول. در این شرایط که امریکا در صدد است که اقتصاد ایران را فلج کند و تمام کشورها را از خرید نفت ایران منع و هرگونه دادوستد با ایران را متوقف کند و ترامپ و تیم تندرو او و وزیر خارجه امریکا کشور به کشور مسافرت می‌کنند تا آنها را تطمیع و یا تهدید کنند، قاعدتا ما نیز باید در صحنه بین‌المللی حضور داشته باشیم و از منافع ایران محافظت کنیم. معاون نخست وزیر هند و رییس مؤسسه ملی برای تحول هند و وزیر حمل‌ونقل و دریانوردی هند از من برای شرکت در کنفرانس جابجایی جهانی با عنوان حرکت دعوت کرده‌بودند. دوستان وزارت امور خارجه تاکید و اصرار داشتند تا من در این کنفرانس که در روز جمعه گذشته (۹۷/۶/۱۷) تشکیل می‌شد، شرکت و در حاشیه‌ی آن در باره‌ی روابط اقتصادی دو جانبه با آنان گفتگو کنم. قرار شد مواردی چون ادامه خرید نفت از ایران، تمهید اجرای موافقت‌نامه چابهار که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده‌، اجرای قرارداد سرمایه گذاری برای تجهیز فاز اول بندر چابهار و اپراتورشیپی (راهبری عملیاتی پایانه) آن که در سال ۹۵ با هندی‌ها همراه با شریک ایرانی‌شان توسط سازمان بنادر به امضا رسیده، ادامه حمل‌ونقل دریایی بین بنادر هند و ایران، سرمایه‌گذاری در اجرای راه‌آهن چابهار-زاهدان و سایر همکاری‌ها در حوزه ریل در دستور کار باشد. وارد فرودگاه دهلی که شدم مطلع شدم وزرای خارجه و دفاع امریکا همزمان با من برای شرکت در گفتگوی ۲+۲ در دهلی هستند. از جمله هدفشان قانع کردن هندی‌های برای عدم خرید نفت از ایران و قطع روابط تجاری آن کشور با ایران هستند.

شما هم نظر خود را ارسال کنید