مدل اینترنت غیرحجمی تصویب شد

آبان ۲۱, ۱۳۹۶ ساعت: ۲۱:۵۷ ب.ظ 526 بازدید بدون نظر
محمدجواد آذری جهرمی در صفحات اینستاگرام و توییتر خود با اشاره به اقدامات انجام شده برای تبدیل اینترنت حجمی به غیر حجمی نوشت: امروز (۲۱ آبان ۱۳۹۶) در جلسه کمیسیون تنظیم مقررات، مدل غیرحجمی تعرفه سرویس‌های ثابت به تصویب رسید.

مدل اینترنت غیرحجمی تصویب شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تصویب مدل غیرحجمی تعرفه سرویس‌های ثابت خبر داد و اعلام جزئیات آن را به روزهای آینده موکول کرد.

  محمدجواد آذری جهرمی در صفحات اینستاگرام و توییتر خود با اشاره به اقدامات انجام شده برای تبدیل اینترنت حجمی به غیر حجمی نوشت: امروز  (۲۱ آبان ۱۳۹۶) در جلسه کمیسیون تنظیم مقررات، مدل غیرحجمی تعرفه سرویس‌های ثابت به تصویب رسید.

او البته به جزئیات و نحوه اجرای این طرح اشاره نکرد، اما گفت که جزئیات این طرح طی دو روز آینده به اطلاع عموم خواهد رسید.

غیرحجمی کردن تعرفه اینترنت ثابت در کشور از وعده‌های بزرگ محمدجواد آذری جهرمی برای تصدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بود که ظاهرا در حال تحقق یافتن است. در این طرح ظاهرا قرار است تا مدل محاسبه هزینه‌های اینترنت ثابت از مدل فعلی که بر مبنای میزان حجم مصرف شده است به مدل غیرحجمی و مبتنی بر سرعت بالاتر تغییر یابد.

تبدیل اینترنت ثابت حجمی به غیرحجمی با مصرف منصفانه پیش از این توسط محمود واعظی – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت یازدهم- پیشنهاد شده بود که مدل ارائه شده با انتقاداتی از طرف کاربران روبرو شد. به همین دلیل مقرر شد با بررسی نظر کاربران و همچنین نظرات کارشناسی، این طرح با تعرفه‌های دیگری جایگزین شود که ظاهرا در حال حاضر طرح جدید به تصویب کمیسیون تنظیم مقررات رسیده است و باید دید تعرفه‌های کنونی تا چه اندازه به نیاز کاربران پاسخ می‌دهد.

========================

?همچنین رئیس سازمان تنظیم مقررات با اشاره به مصوبه جدید تعرفه فروش اینترنت ثابت، از توقف فروش اینترنت به صورت حجمی خبر داد.
?رئیس رگولاتوری خاطرنشان کرد: براساس این مصوبه، مشترکان اینترنت ثابت می توانند با پرداخت هزینه ای ثابت در یک ماه، مطابق با سرعت درخواستی، سرویس اینترنت دریافت کنند و به این طریق مصرف اینترنت خود را مدیریت کنند.
?معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه اینترنت ثابت شامل تمام شبکه های اینترنتی ثابت از جمله ADSL و فیبر می شود، خاطرنشان کرد: مدل فروش اینترنت موبایل همچنان مانند گذشته براساس حجم است. چرا که در کل دنیا نیز به دلیل محدودیت فنی در باند فرکانسی امکان فروش غیرحجمی اینترنت موبایل وجود ندارد.
?وی تاکید کرد: در حوزه اینترنت موبایل از نظر شاخص افوردبیلتی (اینکه مردم چقدر حاضرند بابت یک سرویس هزینه پرداخت کنند) ما جزو ۱۰ کشور اول دنیا محسوب می شویم، اما در حوزه اینترنت ثابت به دلیل مدل ساختاری موجود، وضعیت خوبی نداریم و به همین دلیل ناگزیر به تغییر مدل به روش غیرحجمی شدیم.

شما هم نظر خود را ارسال کنید