خانه » اجتماعی » ماجرای عکس جعلی حمید جبلی

ماجرای عکس جعلی حمید جبلی

دی ۹, ۱۳۹۵ ساعت: ۲۳:۴۰ ب.ظ 287 بازدید یک نظر
ساعتی پس از برگزاری مراسم تشییع پیکر عروسک‌گردان کلاه قرمزی، عکسی از حمید جبلی در حالی که این عروسک را در بغل داشت، در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که به اشتباه به مراسم خاکسپاری دنیا فنی‌زاده نسبت داده می‌شد.

ماجرای عکس جعلی حمید جبلی در مراسم تشییع فنی‌زاده (+عکس)

ساعتی پس از برگزاری مراسم تشییع پیکر عروسک‌گردان کلاه قرمزی، عکسی از حمید جبلی در حالی که این عروسک را در بغل داشت، در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که به اشتباه به مراسم خاکسپاری دنیا فنی‌زاده نسبت داده می‌شد.
  این عکس که به سرعت در فضای مجازی دست به دست می‌شد و اتفاقا صداپیشه کلاه قرمزی را در لباسی زمستانی همراه با این عروسک نشان می‌داد، در ادامه مشخص شد که متعلق به چند سال قبل و پشت صحنه فیلم سینمایی «کلاه قرمزی» بوده است.
در فاصله‌ی کوتاهی از انتشار این عکس جعلی، تکذیب آن هم از طریق برخی کانال‌های تلگرامی منتشر شد؛ ضمن اینکه انتشار عکس‌های واقعی از حضور جبلی در مراسم تشییع دنیا فنی‌زاده که این هنرمند را در لباسی متفاوت از آنچه در عکس دیده می‌شد، نشان می‌داد هم گویای این حقیقت بود که عکس صحت ندارد.
ماجرای عکس جعلی حمید جبلی در مراسم تشییع فنی‌زاده (+عکس)
انتشار چنین عکس‌ها و خبرهای اشتباهی در فضای مجازی، اتفاقی جدید نیست که برای اولین بار رخ داده باشد؛ با این حال این اتفاق بار دیگر این نکته را یادآور می‌شود که اگرچه حضور شبکه‌های اجتماعی باعث تسریع در امر اطلاع‌رسانی شده است، اما شبکه‌های اجتماعی به هیچ‌وجه قابل مقایسه با رسانه‌ای رسمی نخواهند بود. چراکه اغلب صاحبان این شبکه‌ها، افرادی غیرحرفه‌ای و نامطلع از فضای خبر و اطلاع‌رسانی هستند که بدون هیچ مسوولیت و منبع موثقی، به راحتی به انتشار خبرهایی اقدام می‌کنند که در پاره‌ای از موارد نه تنها درست نیست که می‌تواند فضای جامعه را متشنج کرده و دریافت‌کننده‌ خبر را به گمراهی بکشاند.
اینگونه است که چهره‌ای مانند علی اکبر فرهنگی درباره‌ آینده شبکه‌های اجتماعی و رقابت‌ آنها با رسانه‌های رسمی اینگونه اظهار نظر می‌کند که «شبکه‌های اجتماعی به هیچ وجه نمی‌توانند جای رسانه‌های رسمی را بگیرند.»
این چهره ماندگار مدیریت و ارتباطات به خبرنگار بخش رسانه ایسنا گفته است: «هم رسانه‌های رسمی و هم رسانه‌های اجتماعی، هر دو در مسیر خودشان خواهند بود؛ البته یک نوع تقسیم مخاطب صورت خواهد گرفت. آینده رسانه‌های اجتماعی همیشگی و ثابت نیست ولی کار رسانه‌های رسمی همیشگی و ماندگار خواهد بود.»
نظرات

شما هم نظر خود را ارسال کنید