تاثیر 30 دقیقه ورزش روزانه در افزایش طول عمر سالمندان

اردیبهشت ۲۸, ۱۳۹۴ ساعت: ۱۰:۱۰ ق.ظ 779 بازدید یک نظر

بررسی‌ها نشان داده است افزایش فعالیت فیزیکی در دوران پیری به اندازه ترک سیگار می‌تواند برای سلامت مفید باشد. در این تحقیقات 260 هزار نفر در اسلو نروژ مورد بررسی قرار گرفتند. این افراد بین سال‌های 1923 تا 1932 متولد شده بودند. قد، وزن، فشار خون و کلسترول این افراد مورد بررسی قرار گرفت.

این افراد از نظر میزان فعالیت در گروه‌های مختلف قرار گرفتند. زندگی ساکن، فعالیت کم، فعالیت متوسط و فعالیت شدید. این افراد به مدت 12 سال مورد بررسی قرار گرفتند تا مشخص شود که آیا فعالیت فیزیکی باعث کاهش خطر مرگ بر اثر بیماری‌های قلبی – عروقی و غیره در این افراد می‌شود یا خیر و آیا تاثیرات فعالیت فیزیکی با ترک سیگار قابل مقایسه است؟

در طول تحقیقات 2154 نفر از 5738 نفری که تا آخر داوطلب مطالعات ماندند جان خود را از دست دادند. بررسی‌ها نشان داد انجام فعالیت فیزیکی کمتر از یک ساعت در هفته با شدت کم چندان باعث کاهش خطر مرگ نمی‌شود اما بیش از یک ساعت ورزش با شدت کم در طول هفته 32 تا 56 درصد از خطر مرگ می‌کاهد.

انجام فعالیت شدید، کمتر از یک ساعت در هفته 23 تا 37 درصد از خطر بیماری‌های قلبی – عروقی و مرگ می‌کاهد. انجام بیش از یک ساعت فعالیت شدید در طول هفته 36 تا 49 درصد از خطر مرگ می‌کاهد.

مردانی که در اوقات فراغت ورزش با شدت متوسط تا شدید انجام می‌دادند حدود 5 سال عمر طولانی‌تری نسبت به افراد ساکن داشتند. این تحقیقات نشان داد که افراد سالمند نیاز به تشویق بیشتر برای انجام ورزش دارند.

نظرات

شما هم نظر خود را ارسال کنید